آرم سازمان مجاهدین خلق ایران
نسلها و ارزشها
در جامعهشناسی میگویند که نسلها هر ۲۵ ـ ۳۰سال تغییر میکنند. با نو شدن نسلها، ارزشها نیز متحول میشوند. در این تحول، عناصر گوناگونی مثل تکنولوژی، ارتباطات و فرهنگ اجتماعی نقش مهم و اثرگذار دارند.
ارزشها که از دیرباز در مناسبات طبقاتی و استثماری حاکم بر جوامع بشری، در جان و ضمیر و میل و کششها رخنه کرده و رسوب نمودهاند، کماکان با جاذبهها و دافعههایشان، وجود آدمی را سمت و سو میدهند. اینها عناصر و عوامل واقعی در جامعه و در فرد فرد انسانها هستند. یعنی جملهگی، واقعیتهای سرسخت اجتماعی و انسانی میباشند.
اکنون سازمان مجاهدین خلق در آستانه ۵۳سالگی، سه نسل را در تاریخچهٔ خود پرورده است. نسلهایی که پیرامون هاله ارزشهایی چون فدا، صداقت، نفی خودپرستی، هنر شنیدن، بیچشمداشتی و بینام و نشانی و نفی جنسیتگرایی
No comments:
Post a Comment